Nilüfer’de ikinci yıl: Aidiyet duygusu ve kurumsal şeffaflık
Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, görevdeki iki yılını değerlendirdiği toplantıda temel yönetim anlayışını "kişiye değil, kurallara göre belediyecilik" ilkesi üzerine kurduğunu belirtti.
Vatandaşların kendilerini bu kente ait ve "evinde" hissetmelerini hedefleyen Başkan Özdemir, "Nilüferliyim" duygusunu ve aidiyet hissini ön plana çıkaran projelerin önemine değindi. Bu süreçte belediyenin mali yapısının sürdürülebilir hale getirilmesi öncelikli hedef olarak belirlenirken; geçmişte bir yılı bulan ödeme vadeleri üç aya kadar indirilerek güçlü bir ekonomik disiplin sağlandı. Ayrıca kurum içinde yapılan memnuniyet anketleri, son altı yılın en yüksek çalışan memnuniyeti oranına ulaşıldığını göstererek yönetim başarısının personel nezdindeki karşılığını da ortaya koydu.
Kentin yönetiminde ortak akıl vurgusu yapan Şadi Özdemir, akademik odalar, STK'lar ve mahalle komiteleriyle tam bir eş güdüm içinde hareket ettiklerini ifade etti. Özellikle bir mahallede yapılacak projelerde mahalle komitelerinin onayını alma şartını getiren bu katılımcı model, halkın kaynaklarının yine halk için adil ve verimli bir şekilde kullanılmasını sağlıyor. Başkan Özdemir, 64 mahallenin tamamına eşit hizmet götürme kararlılığını yinelerken; kadınlar, gençler, çocuklar ve dezavantajlı gruplar için fırsat eşitliğinin sağlandığı, doğanın ve tarım alanlarının korunduğu daha dayanışmacı bir Nilüfer vizyonuyla çalışmalarına devam edeceklerini vurguladı.