Vakıflar Bölge Müdürlüğü’nden 4 ilde geniş katılımlı aşure ikramı
Kültür ve Turizm Bakanlığı Vakıflar Genel Müdürlüğü, Muharrem ayının simgelerinden olan Aşure Günü vesilesiyle Türkiye'nin 81 vilayetinde eş zamanlı olarak cuma namazının ardından halka aşure ikramı gerçekleştirdi.
Dört İlde Aynı Anda Bereket Sofrası
Bursa Vakıflar Bölge Müdürlüğü, kendi yetki ve sorumluluk alanında yer alan Bursa, Bilecik, Yalova ve Sakarya illerinde cuma namazı sonrasında geniş katılımlı ikram programları düzenledi. Bu anlamlı etkinlikler Bursa'da Emir Sultan Camii ve Hamamı önünde, Bilecik'te Şeyh Edebali Külliyesi Orhangazi Camii'nde, Sakarya'da Orhan Camii'nde ve Yalova'da Rüstem Paşa Camii'nde vatandaşların yoğun ilgisiyle hayata geçirildi. Dinî ve tarihi mekanların manevi havasında bir araya gelen topluluk, Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed’in (S.A.V) Ehl-i Beyti ile Emir Sultan Hazretleri'nin büyük ceddi olan Hz. Hüseyin'i dualar ve rahmetle yad etti.
Protokol Üyeleri Vatandaşla Bir Araya Geldi
Kardeşlik ve dayanışma duygularının ön plana çıktığı bu özel günde, il idarecileri ve yerel yöneticiler de vatandaşları yalnız bırakmadı. Bursa Emir Sultan Külliyesi'nde kurulan aşure dağıtım noktasına Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz katılım sağlarken, Bilecik Şeyh Edebali Külliyesi'ndeki organizasyonda ise Bilecik Valisi Faik Oktay Sözer yer aldı. Protokol üyeleri, kazanların başına geçerek kendi elleriyle halka aşure dağıttı ve toplumsal birlikteliğin her daim güçlü kalması temennisinde bulundu.