Yeşil Türbe’de Sultan Çelebi Mehmed Han’a vefa

Bursa Vakıflar Bölge Müdürlüğü, Osmanlı Devleti'ni Fetret Devri'nin ardından yeniden bir araya getirerek "Osmanlı'nın ikinci kurucusu" olarak anılan Sultan Çelebi Mehmed Han'ı, vefatının 605. yıl dönümünde düzenlenen programla andı.
Anma etkinliği kapsamında Kur'an-ı Kerim okunarak Sultan Çelebi Mehmed Han ve tüm ecdat için dualar edildi. Programın ardından vatandaşlara pilav, ayran ve aşure ikramında bulunuldu.

Osmanlı Devleti'ni yeniden ayağa kaldırdı

1386 yılında dünyaya gelen Sultan Çelebi Mehmed Han, Yıldırım Bayezid'in oğullarından biri olarak Fetret Devri'nde Anadolu'da mücadele verdi. Kardeşleri arasındaki taht mücadelesini kazanarak 1413 yılında Osmanlı tahtına çıkan Çelebi Mehmed Han, Anadolu ve Rumeli'yi yeniden tek çatı altında birleştirerek devlet otoritesini yeniden tesis etti. Bu yönüyle tarihçiler tarafından "Osmanlı Devleti'nin ikinci kurucusu" olarak nitelendiriliyor.

Bursa'ya eşsiz eserler kazandırdı

Sekiz yıllık hükümdarlığı boyunca devlet teşkilatını yeniden güçlendiren Sultan Çelebi Mehmed Han, mimari alanda da önemli eserler bıraktı. Bursa'nın simge yapılarından Yeşil Cami, Yeşil Türbe ve Yeşil Külliye'nin inşasını tamamlayan padişah, kente kazandırdığı eserlerle Osmanlı mimarisine damga vurdu. Mimar Kemaleddin'in "Bursa'nın şaheseri" olarak tanımladığı Yeşil Cami de bu dönemin en önemli yapıları arasında yer alıyor.

25 Haziran 1421'de Edirne'de hayatını kaybeden Sultan Çelebi Mehmed Han'ın naaşı vasiyeti üzerine Bursa'daki Yeşil Türbe'ye defnedildi. Aradan geçen asırlara rağmen hem devlet adamlığı hem de Bursa'ya kazandırdığı eserlerle anılmaya devam eden Sultan Çelebi Mehmed Han için düzenlenen anma programı, yapılan duaların ardından sona erdi.

Benzer Videolar