DOLAR 46,6247 0.11%
EURO 53,1215 0.08%
ALTIN 6.094,861,09
BITCOIN 27899841.30256%
Bursa
28°

AÇIK

SABAHA KALAN SÜRE

iframe src="https://www.bursa.bel.tr/reklam/?w=720" frameborder=0 scrolling="no" style=" width: 720px; height:400px; overflow: hidden;">
Sultan I. Murad Hüdavendigâr Bursa’da dualarla anıldı

Sultan I. Murad Hüdavendigâr Bursa’da dualarla anıldı

ABONE OL
26 Haziran 2026 15:43
Sultan I. Murad Hüdavendigâr Bursa’da dualarla anıldı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Osmanlı Devleti’nin üçüncü padişahı Sultan I. Murad Hüdavendigâr, vefatının yıl dönümünde Osmangazi Belediyesi tarafından düzenlenen törenle Bursa’daki türbesi başında dualarla anıldı. Çekirge’deki I. Murad Hüdavendigâr Camii ve Türbesi’nde gerçekleştirilen programın ardından vatandaşlara etli pilav ve ayran ikram edildi.

HABER: Zeynep Sude YAVUZ

Kur’an-ı Kerim tilavetiyle başlayan anma programı, dualar, türbe ziyareti ve mehteran gösterisiyle devam etti. Programa Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’ın yanı sıra protokol üyeleri ve çok sayıda vatandaş katıldı.

Törende konuşan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, Sultan I. Murad Hüdavendigâr’ın Osmanlı’nın yükselişindeki kritik rolüne dikkat çekerek, “Sultan Murad, Birinci Kosova Savaşı’nda ettiği duanın kabul olduğu bu topraklarda askerlerini haksız yere savaşa sürüklememek adına canını Allah’a adayan, savaş meydanında şehit düşen büyük bir komutan ve hükümdardır. Osmanlı’nın beylikten imparatorluğa uzanan yolunu açmış, Balkanlar’da yaklaşık 500 yıl sürecek hakimiyetin temellerini atmıştır. Başta kendisi olmak üzere tüm aziz şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyoruz.” dedi.

Geçtiğimiz hafta Kosova’da, Birinci Kosova Savaşı’nın gerçekleştiği bölgede bulunan Sultan I. Murad Türbesi’nde düzenlenen anma programına da katıldıklarını belirten Aydın, “Başbakan Yardımcısı, Büyükelçimiz, TİKA yetkilileri, Büyükşehir Belediye Başkan Vekilimiz, konsolosumuz ve sivil toplum kuruluşlarımızla birlikte 21’inci anma programını gerçekleştirdik. Bugün de Bursa’daki türbesinde aynı manevi atmosferi yaşıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Anma programının Bursa’nın fethinin 700’üncü yılı etkinlikleri kapsamında ayrı bir anlam taşıdığını vurgulayan Aydın, “Ecdadımızı ve bu toprakları bize yurt edinenleri unutmamak adına bu geleneği sürdürüyoruz. İnşallah yedi asırdır olduğu gibi bundan sonra da bu topraklarda varlığımızı sürdüreceğiz. Başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere Kurtuluş Savaşı’nda ve vatan uğruna can veren tüm şehitlerimizi rahmet ve saygıyla anıyorum.” diye konuştu.

Yerel yönetimlerin tarihi ve kültürel mirası yaşatmak gibi önemli bir sorumluluğu bulunduğunu dile getiren Aydın, Osmangazi Belediyesi olarak Bursa’nın tarihine, kültürüne ve manevi değerlerine sahip çıkmayı sürdüreceklerini söyledi.

Anma programı, türbe ziyaretinin ardından vatandaşlara etli pilav ve ayran ikram edilmesiyle sona erdi.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

300x250r
300x250r