Kültür ve Turizm Bakanlığı Vakıflar Genel Müdürlüğü, Muharrem ayının simgelerinden olan Aşure Günü vesilesiyle Türkiye’nin 81 vilayetinde eş zamanlı olarak cuma namazının ardından halka aşure ikramı gerçekleştirdi.
Bursa Vakıflar Bölge Müdürlüğü, kendi yetki ve sorumluluk alanında yer alan Bursa, Bilecik, Yalova ve Sakarya illerinde cuma namazı sonrasında geniş katılımlı ikram programları düzenledi. Bu anlamlı etkinlikler Bursa’da Emir Sultan Camii ve Hamamı önünde, Bilecik’te Şeyh Edebali Külliyesi Orhangazi Camii’nde, Sakarya’da Orhan Camii’nde ve Yalova’da Rüstem Paşa Camii’nde vatandaşların yoğun ilgisiyle hayata geçirildi. Dinî ve tarihi mekanların manevi havasında bir araya gelen topluluk, Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed’in (S.A.V) Ehl-i Beyti ile Emir Sultan Hazretleri’nin büyük ceddi olan Hz. Hüseyin’i dualar ve rahmetle yad etti.

Kardeşlik ve dayanışma duygularının ön plana çıktığı bu özel günde, il idarecileri ve yerel yöneticiler de vatandaşları yalnız bırakmadı. Bursa Emir Sultan Külliyesi’nde kurulan aşure dağıtım noktasına Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz katılım sağlarken, Bilecik Şeyh Edebali Külliyesi’ndeki organizasyonda ise Bilecik Valisi Faik Oktay Sözer yer aldı. Protokol üyeleri, kazanların başına geçerek kendi elleriyle halka aşure dağıttı ve toplumsal birlikteliğin her daim güçlü kalması temennisinde bulundu.


EKONOMİ
27 Haziran 2026GENEL
27 Haziran 2026GÜNDEM
27 Haziran 2026GÜNDEM
27 Haziran 2026GÜNDEM
27 Haziran 2026SPOR
27 Haziran 2026GÜNDEM
27 Haziran 2026
1
Başkan Aydın ilk resmi ziyaretini yaptı
8089 kez okundu
2
Milli Mücadele Ruhu Ördekli Kültür Merkezi’nde canlandı
3612 kez okundu
3
Osmangazi’de kitapların dünyasına entelektüel bir bakış
2665 kez okundu
4
Bursa’da çocukların penceresinden hayal evleri
2016 kez okundu
5
Yıldırım’da düşünce günleri sürüyor
1981 kez okundu