DOLAR 46,6307 0.12%
EURO 53,1553 0.15%
ALTIN 6.109,791,34
BITCOIN 27981381.36475%
Bursa
25°

AÇIK

SABAHA KALAN SÜRE

iframe src="https://www.bursa.bel.tr/reklam/?w=720" frameborder=0 scrolling="no" style=" width: 720px; height:400px; overflow: hidden;">
Yıldırım’da rengârenk Oyun Sokağı hizmete açıldı

Yıldırım’da rengârenk Oyun Sokağı hizmete açıldı

ABONE OL
26 Haziran 2026 15:55
Yıldırım’da rengârenk Oyun Sokağı hizmete açıldı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Yıldırım Belediyesi, ‘Sokaklar Dönüşüyor’ projesi kapsamında Ertuğrulgazi Mahallesi’ndeki 4. Mutlu Sokak’ı araç trafiğine kapatarak çocuklara özel güvenli bir oyun alanına dönüştürdü. Karnelerini alan öğrenciler, yaz tatilinin ilk gününü geleneksel sokak oyunlarıyla geçirdi.

Yıldırım Belediyesi, çocukların güvenli ortamlarda oyun oynayabilmesi ve mahalle kültürünün yeniden canlandırılması amacıyla Ertuğrulgazi Mahallesi’ndeki 4. Mutlu Sokak’ı “Oyun Sokağı”na dönüştürdü. Araç trafiğine kapatılan sokak, rengârenk oyun alanları ve etkinlik parkurlarıyla çocukların hizmetine sunuldu.

Marmara Belediyeler Birliği, Superpool ve Global Designing Cities Initiative iş birliğiyle yürütülen “Sokaklar Dönüşüyor” projesi kapsamında hayata geçirilen uygulamayla, sokağın zeminine geleneksel çocuk oyunları çizildi ve çeşitli etkinlik alanları oluşturuldu.

2025-2026 eğitim öğretim yılının sona ermesiyle karne alan çocuklar, yaz tatilinin ilk gününde Oyun Sokağı’na akın etti. Gün boyunca düzenlenen etkinliklerde doyasıya eğlenen çocuklar, güvenli bir ortamda oyun oynama fırsatı buldu.

Açılış programına katılan Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, çocukların ekran başında değil sokakta büyümesini istediklerini belirterek, “Çocuklarımızın güvenle oyun oynayabildiği ve mahalle kültürünün yeniden canlandığı yaşam alanları oluşturmayı önemsiyoruz. ‘Sokaklar Dönüşüyor’ projesiyle 4. Mutlu Sokak’ı çocuklarımız için güvenli bir oyun alanına dönüştürmenin mutluluğunu yaşıyoruz.” dedi.

Çocukların paylaşmayı, birlikte hareket etmeyi ve geleneksel oyun kültürünü yaşayarak öğrenmesinin önemine değinen Başkan Yılmaz, “İstiyoruz ki çocuklarımız ekranların değil sokakların neşesi olsun. Yıldırım’ı çocuk dostu bir kent haline getirmek için çalışmalarımızı kararlılıkla sürdürecek, mahallelerimize nefes aldıracak bu tür projeleri artırmaya devam edeceğiz. Bu anlamlı projeye katkı sunan tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.

Yıldırım Belediyesi, çocukların güvenli, sağlıklı ve sosyal yaşam alanlarına erişimini artırmaya yönelik projelerini sürdürmeyi hedefliyor.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.