HAFİF YAĞMUR
İMSAK'A KALAN SÜRE
İspanyol giyim markası Zara, yeni koleksiyonuna ilişkin yayınladığı reklamlardaki enkaz ve ceset maketlerinin Filistin’e gönderme olarak yorumlanması üzerine sosyal medyada büyük tepki topladı. Zara, gelen tepkiler üzerine yayınladığı komik bir özür mesajıyla durumu geçiştirmeye çalıştı.
Zara’nın yeni reklam kampanyası, Türkiye dahil 93 ülkede 2.200’ün üzerinde mağazası bulunan hazır giyim şirketi için büyük bir hayal kırıklığı oldu. Kampanyanın fotoğraflarında yer alan enkaz ve ceset maketleri, sosyal medyada hemen Filistin’e gönderme olarak yorumlandı.
Zara’nın tasarımcılarından birinin daha önce de Filistin karşıtı İslamofobik yorumlar yapan Vanessa Perilman’ın olduğu ortaya çıkınca, kampanyaya olan tepkiler daha da arttı.
Zara, gelen tepkiler üzerine Instagram hesabından bir özür mesajı yayınladı. Mesajda, reklamın Temmuz ayında tasarlandığı ve Eylül ayında fotoğraflandığı iddia edildi.
Zara, kampanya fotoğraflarından rahatsızlık duyan müşterileriyle ilgili “niyetimiz bu değildi” mesajı paylaşarak “Zara bu yanlış anlaşılmadan üzüntü duyuyor ve herkese derin saygımızı sunuyoruz” ifadelerini kullandı.
Ancak Zara’nın bu özür mesajı, sosyal medyada daha da fazla tepki çekti. Kullanıcılar, Zara’nın açıklamasının komik olduğunu ve ciddiyetten uzak olduğunu belirtti.
Zara’nın özür mesajına gelen tepkilerden bazıları şöyle:
EKONOMİ
29 Aralık 2024GENEL
29 Aralık 2024GÜNDEM
29 Aralık 2024GÜNDEM
29 Aralık 2024GÜNDEM
29 Aralık 2024SPOR
29 Aralık 2024GÜNDEM
29 Aralık 2024