Yıldırım Belediyesi, ekonomik ömrünü tamamlamış, kent estetiğini bozan ve çevre güvenliği açısından risk oluşturan yapıların yıkım çalışmalarına devam ediyor.
Yapı Kontrol Müdürlüğü ekipleri tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında, 2019 yılından bu yana ilçe genelinde tespit edilen 910 metruk binadan 634’ü yıkıldı. 2025 yılının ilk 11 ayında ise tehlike arz eden 24 yapının yıkım işlemi gerçekleştirildi.
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, terk edilmiş binaların zamanla amaç dışı kullanımlara açık hale geldiğini vurguladı. Bu tür yapıların özellikle madde bağımlıları tarafından mesken tutulabildiğini ve bu durumun mahalle sakinlerinin huzurunu tehdit ettiğini belirten Yılmaz, güvenlik zafiyeti oluşturan noktalara müsamaha göstermeyeceklerini ifade etti. Başkan Yılmaz, vatandaşlardan gelen talepler doğrultusunda, herhangi bir olumsuzluk yaşanmadan riskli yapıların yıkımını sağladıklarını kaydetti.
İlçedeki temel önceliğin kentsel dönüşüm ve güvenli yaşam alanları oluşturmak olduğunun altını çizen Başkan Yılmaz, deprem riski taşıyan ve sosyal donatı alanları yetersiz olan bölgelerin dönüştürülmesi için çalışmaların sürdüğünü belirtti. Yılmaz, bir yandan imar ve dönüşüm projelerini hayata geçirirken, diğer yandan kaçak ve metruk yapılarla mücadele ederek kenti daha sağlıklı bir yapıya kavuşturmayı hedeflediklerini dile getirdi.
EKONOMİ
15 Haziran 2026GENEL
15 Haziran 2026GÜNDEM
15 Haziran 2026GÜNDEM
15 Haziran 2026GÜNDEM
15 Haziran 2026SPOR
15 Haziran 2026GÜNDEM
15 Haziran 2026
1
Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan ekonomi mesajı
7318 kez okundu
2
Mustafakemalpaşa’da CHP’den yoğun saha programı
3999 kez okundu
3
Osmangazi, Türkiye Ralli Şampiyonası’na ev sahipliği yapıyor
2961 kez okundu
4
İnegöl’de sanat çocuklarla büyüyor
2689 kez okundu
5
Bursa Kent Akademisi’nden Cisco iş birliğiyle dijital eğitim
2516 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.