Uludağ Elektrik Dağıtım AŞ (UEDAŞ), 2023 yılında bir yatırımcı kuruluş olarak 2 milyar 76 milyon liralık yatırım gerçekleştirdi. Bu rakamın 2024 yılında 3.5 milyarı aşması planlanmaktadır. Şirket, 2023 yılında 44 büyük atmosfer olayı ile karşılaşmasına rağmen, olumsuz hava koşullarındaki müdahale hızıyla mağduriyetleri başarıyla giderdi. UEDAŞ, uzaktan okuma sistemleri, yatırım ve proje süreçlerinin uçtan uca dijitalleşmesi gibi birçok yeni faaliyeti bünyesine ekledi.
Sayın Gökay Fatih Danacı, 2023 yılında UEDAŞ’ın gerçekleştirdiği yatırımlar hakkında bilgi alabilir miyiz? Rakamsal verileri paylaşabilir misiniz?
2023 yılında toplamda 2 milyar 76 milyon TL bir yatırım gerçekleştirdik. Bu miktarın yaklaşık 950 milyon
lirasını Bursa’ya yönlendirdik. Hizmet verdiğimiz iller arasında en büyük alan ve nüfus Bursa’ya aittir.
Toplamda 5,5 milyonluk bir nüfusa hizmet sunuyoruz. Abone sayımız 3,6 milyon civarındadır. Arıza onarım
çalışmaları dışında şebekenin ihtiyacı olan Bakım ve Onarım çalışmalarımız sürekli devam etmekte olup, bu
alanlarda da yaklaşık bu yıl Bakım ve Onarım çalışmalarında yaklaşık 480 milyon TL harcama yaptık.
İstihdam konusunda, mevcutta kaç çalışanınız bulunmaktadır? Yeni yılda bu sayıyı artırmayı
düşünüyor musunuz? Ayrıca, kadın ve genç istihdamını artırmaya yönelik herhangi bir çalışmanız
var mı?
2,500’ün üzerinde personelimizle sahadayız. Arıza, yatırım, bakım, kesme-açma ve okuma hizmetlerimizde teknik personellerle çalışıyoruz. Kadın personel istihdamına büyük önem veriyoruz ve ye aldığımız mühendis pozisyonları için tercihimizi kadın mühendislerden yana kullanıyoruz. Sektör zorlu olsa da, kadınların bu alanda çalışması gerektiğine inanıyoruz. CFO’muz da bir kadın olup, bu sayının günden güne artması için çaba harcıyoruz. Bu bağlamda 2023 yılında BUİKAD’dan ‘Kadına Değer Veren Şirket’ ödülü aldık.
UEDAŞ’ın hizmetleri meteorolojik olaylardan etkileniyor mu? Bu bağlamda, Bursa ve çevresinde yaşanan olaylara müdahale çalışmalarınız nasıl devam ediyor?
Tüm Dünyada olduğu gibi ülkemizde ve bölgemiz iklim değişikliğinin etkilerini ciddi bir şekilde hissediyoruz. Bu yıl şiddetli rüzgârlarla ve uç hava olaylarla karşılaştık. Geçen sene 15 büyük hava olayı yaşanmışken, bu rakam 2023’te 44’e çıktı. Şebekelerimizin değişen hava koşullarına uyum sağlaması için gerekli analizleri yapıyoruz. Ancak, sahada dış etkenlerin büyük etkisi oldu. Şebekemizin tamamını yeraltına almak mümkün değil. Kasım sonunda, asırlık çınarların yıkıldığı şiddetli rüzgâr olayları yaşandı. Bursa’nın rakımı yüksek ilçelerimizde yaşanan kar ve tipi koşullarında ekip arkadaşlarımız hızla bölgeye giderek sorunu çözdü.
Ardından 95 kilometre hızla esen bir fırtınaya maruz kaldık. Mağduriyetleri elimizden geldiğince hızlı bir
şekilde çözmeye çalıştık. Kendi personelimizi fırtınanın altında çalıştırırken zorluklar yaşadık çünkü onları
düşünüp korumamız gerekiyor. İş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde sorunu çözdük. Gerekli durum
etütlerini yaparak, hasar tespitlerimizi gerçekleştirip hazırlıklarımızı sürekli güncelledik. Bundan sonra
yaşanabilecek olası kötü hava koşulları için hazırlıklarımız yapıldı.
Tüketici memnuniyetini artırmak amacıyla yapılan teknik iyileştirmelerde, iletişimin ne kadar önemli olduğunu düşünüyorsunuz? Tüketicilerden geri bildirimler ve öneriler alıyor musunuz?
Memnuniyet oranları, ülke genelinde Bakanlığımız tarafından yapılan geniş kapsamlı bir anketle ölçülmekte. Geçtiğimiz yıl, müşteri memnuniyeti ve çağrı merkezi memnuniyeti oranlarında Türkiye genelinde ‘Elektrik Dağıtım Şirketleri’ arasında en yüksek puanı alarak birinci olduk. Elbette, buradan sonra da yapılacak birçok çalışma ve hedefimiz bulunmakta. Önceliğimiz, tüm süreçlerimizin dijitalleştirilmesiydi. Bu çerçevede, 2023 yılında bir dizi yeniliği hayata geçirdik. Uzaktan okuma sistemleri ve dijital proje onay süreçlerinin uçtan uca dijitalleştirilmesi gibi birçok yeni faaliyeti bünyemize kattık. 2024 yılında da bu alandaki çalışmalarımız devam edecek. Tüketici geri dönüşlerini, 13 farklı iletişim kanalı üzerinden 7/24 alıyor, işliyor ve çözüm uyguluyoruz. Çağrı merkezimiz, sosyal medya hesaplarımız ve diğer resmi kanallarımız aracılığıyla tüketici taleplerini, şikâyetlerini ve önerilerini doğrudan alabiliyor ve sorunlara çözüm bulabiliyoruz. Ayrıca muhtarlarımızla doğrudan iletişim kurarak mahalli idarelerin enerji ihtiyaç ve taleplerine hızlı bir şekilde cevap veriyoruz.
Sorumluluk alanınızdaki enerji tüketimi arttı mı?
Bölgemiz, gelişen sanayisi ve artan nüfusuyla ülkemizin öne çıkan alanlarından biri. Bu durum, her yıl enerji ihtiyacında bir artışa neden olmaktadır. Yatırım oranlarımız ve enerji talebimiz her geçen gün artmakta olup, 2022 yılında UEDAŞ olarak 13.1 GWh enerji dağıtımı gerçekleştirdik. Bu tüketimin büyük bir kısmı, 7.7 GWh ile Bursa’ya aittir ve bu da yatırımlarla benzer şekilde %59’luk bir orana denk gelmektedir. Özellikle OSB’lerle birlikte bu oran çok daha yüksektir. 2023 yılında bölgede 14 GWh enerji dağıtımı gerçekleştirdik. Bursa’nın payı ise 8 GWh.Yeni yılda da talebin Türkiye enerji tüketim ortalamasının biraz üzerinde artacağını öngörüyoruz.
UEDAŞ 2024 yılı için ne gibi yatırımlar yapmayı planlıyor?
Birinci önceliğimiz, yeni oluşan ve gelişen bölgelerin enerji ihtiyacını karşılamak. Bu amaçla çalışmalarımızı
aralıksız bir şekilde sürdürüyoruz. 2024 yılında 3.5 Milyar TL bir yatırım planlıyoruz. Bu bağlamda 28.004
olan trafo sayımızın ihtiyaca göre artması veya kapasitesinin büyümesi çalışmalarımızı yaptık. Aynı şekilde,
53,332 km uzunluğundaki enerji hatlarımızın bakımları ve geliştirmeleri de kesintisiz olarak devam
etmektedir. Bunun yanı sıra, hızlanan kentsel dönüşüm çalışmaları da ek enerji ihtiyacını beraberinde
getirmekte olup, bu da 2024 önceliklerimiz arasında yer almaktadır. Elbette, teknolojik altyapımızın geliştirilmesi de yeni yılda yatırım planlarımızda önemli bir yer tutan bir diğer alandır.
İstihdam politikanızdan bahsedebilir misiniz? Özellikle kadın ve genç istihdamına yönelik
uygulamanız nedir?
UEDAŞ adına 4 ilde görev yapan toplam 2537 çalışma arkadaşımız bulunmaktadır; bunların 748’i kadrolu, 1789’u ise yüklenicidir. Yeni yerleşim bölgeleri oluştukça bakım, onarım ve arıza ekiplerimizi artırarak
kesintisiz enerji sağlama çabalarımızı sürdürüyoruz. Şu anki çalışanlarımızın %28’i 30 yaş altında yer
almakta olup, her yıl gençleşen bir kadromuz bulunmaktadır. Gençlerin bu alanda istihdamı, bölge ve enerji sektörü için önemli bir kazanımı temsil etmektedir. Ayrıca, şirketimizde birçok kadın yönetici bulunmaktadır. Şirket içi yönetici eğitim çalışmalarımız, öğrenci toplulukları ve enerji alanında uzmanlaşan kadınları teşvik etmek amacıyla özel planlamalarımız bulunmaktadır.
Sayın Danacı, gençlerin geleceği için sosyal fayda sağlayacak projeler yapıyor musunuz?
UEDAŞ olarak sosyal fayda sağlayacak projelere büyük önem veriyoruz. Tüm projelerimizi toplumsal fayda
ve kalkınma odaklı olarak gerçekleştiriyor ve bu alanda öncelikli hedeflerimizi benimsiyoruz. “Trafolar
Konuşuyor” ve “Pembe Lambalar” gibi farkındalık projelerimizi uzun yıllardır aralıksız bir şekilde
sürdürüyoruz. Bu çabalarımızın bir sonucu olarak geçtiğimiz ay, “Topluma Fayda Sağlayan Şirket” ödülüne
layık görüldük.
Gençler için önemli projelerimiz de devam ediyor. Özellikle ilkokul düzeyinde eğitim gören öğrencilerimizin enerji tasarrufu ve verimliliği konusunda daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlamak, ailelerine rehberlik edecek bir farkındalığa ulaşmalarını hedefleyen “Enerjini Geleceğe Taşı” projemizi hayata geçirdik. 4. yılına giren bu proje, yeni yılda da bölgedeki özellikle kırsal alandaki okullarda, gençlere VR gözlükler ve eğlenceli oyunlar aracılığıyla tasarruf ve verimlilik bilinci aşılamak için devam edecek.
EKONOMİ
21 Aralık 2024GENEL
21 Aralık 2024GÜNDEM
21 Aralık 2024GÜNDEM
21 Aralık 2024GÜNDEM
21 Aralık 2024SPOR
21 Aralık 2024GÜNDEM
21 Aralık 2024