Gürsu’da, temmuz ayında çıkan orman yangınlarında zarar gören alanlar, öğrenciler tarafından hazırlanan tohum toplarıyla yeniden yeşillendirildi. Nizam Karasu Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin hazırladığı tohum topları, gönüllü yamaç paraşütçüleri tarafından yanan bölgelere bırakıldı.
Tohumdan Ormana Projesi kapsamında gerçekleştirilen etkinlik, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü, Gürsu Belediyesi ve Bursa Orman Bölge Müdürlüğü iş birliğiyle hayata geçirildi. Etkinliğe gönüllü sporcular da destek verdi.
Bursa Orman Bölge Müdürlüğü tarafından temin edilen alana uygun karışık ağaç tohumları ve bölgede toplanan meşe palamudu tohumları, organik kil ve kompost toprakla karıştırılarak öğrenciler tarafından tohum toplarına dönüştürüldü. Hazırlanan toplar, Dışkaya Mahallesi Yamaç Paraşütü Uçuş Alanı’ndan havalanan gönüllü pilotlar tarafından yangın bölgesine bırakıldı. Bazı öğrenciler de pilotlar eşliğinde uçuş deneyimi yaşama fırsatı buldu.
Etkinlik, “Geleceğe Nefes Olsun, Gürsu Yeniden Yeşersin” sloganıyla düzenlendi ve kurumların yanı sıra gönüllü yamaç paraşütçülerin iş birliğine örnek teşkil etti. Etkinliğe; Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Hayrettin Eldemir, Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, Bursa Orman Bölge Müdürlüğü Ağaçlandırma Şube Müdürü Ahmet Serdar Onat, Bursa Orman İşletme Müdür Yardımcısı Ali Olçum, Orman İşletme Şefi Aziz Yazak, okul müdürü Mustafa Özcan, gönüllü pilotlar, öğrenciler ve vatandaşlar katıldı.
EKONOMİ
25 Haziran 2026GENEL
25 Haziran 2026GÜNDEM
25 Haziran 2026GÜNDEM
25 Haziran 2026GÜNDEM
25 Haziran 2026SPOR
25 Haziran 2026GÜNDEM
25 Haziran 2026
1
Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan ekonomi mesajı
7329 kez okundu
2
Mustafakemalpaşa’da CHP’den yoğun saha programı
4005 kez okundu
3
Osmangazi, Türkiye Ralli Şampiyonası’na ev sahipliği yapıyor
2976 kez okundu
4
İnegöl’de sanat çocuklarla büyüyor
2698 kez okundu
5
Bursa Kent Akademisi’nden Cisco iş birliğiyle dijital eğitim
2530 kez okundu